نیازمندی
تماس بگیرید
شماره آگهی: 1496
نیازمندی
رزین آنیونی و خرید رزین اصل

توضیحات آگهی

رزین آنیونی و خرید رزین اصل⭐️ قیمت و خرید انواع رزین سختی گیر پرولایت

رزین آنیونی A400 OH: رزین آنیونی A400
رزین آنیونی A200: رزین آنیونی A100
رزین آنیونی A300E: رزین آنیونی A300
رزین آنیونی A520: رزین آنیونی A500

رزین آنیونی بازهای ضعیفی هستند که حاوی آمین های گروه سوم هستند و در موارد معدودی شامل آمین های اولیه و ثانویه نیز میباشند. از رزین های پرمصرف موجود در ایران می توان به رزین تبادل یونی آنیونی پرولایت A400 میباشد. برای استعلام قیمت و خرید رزین آنیونی می توانید از طریق لیست زیر محصول مورد نظر خود را مشاهده و انتخاب کنید.

 

شرکت شیمیایی بوعلی سینا یکی از بزرگترین واردکنندگان رزین در کشور می باشد.

شما میتوانید برای استعلام قیمت و خرید رزین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس ☎️ : 0218850238902188748404
تلفن همراه 📞 : 0912321365709128098493

رزین آنیونی چیست؟

رزین آنیونی رزین های حاوی آنیون های قابل تبادل، به عنوان رزین های آنیونی شناخته می شوند. رزین های آنیونی جذب یون های منفی را برعهده دارند. این مواد انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام بیان شده است.

رزین آنیونی بازی قوی

رزین های تبادل آنیونی قوی قابلیت حذف تمامی آنیون ها از آب را دارد. رزین های آنیونی قوی قادر به جذب کلیه آنیونهای موجود در آب می باشند. برای احیای رزین های آنیونی قوی باید از یک باز قوی چون سود استفاده کرد.

رزین آنیونی بازی ضعیف

این نوع رزین ها همانند رزین کاتیونی ضعیف عمل می کنند. این رزین ها قادر به حذف اسیدهای معدنی چون HCL و یا H2SO4 و نیتریک اسید هستند اما قادر به حذف اسیدهای ضعیف مثل اسید کربنیک نیستند به آن دلیل این رزین ها را اغلب جاذب اسید می نامند.

رزین های آنیونی قوی علاوه بر آنیون ها، مواد آلی را هم جذب می کنند.آب های سطحی معمولا حاوی ترکیبات آهن و مواد آلی هستند که این آهن با رزین های کاتیونی حذف نمی شود چون به صورت یونی نیستند. این ترکیبات آهن و مواد آلی جذب رزین های آنیونی می شوند اما در زمان احیا از رزین های آنیونی به آسانی جدا نمی شوند و در نتیجه باعث کاهش ظرفیت رزین می شوند.

معمولا برای رزین های آنیونی قوی دو نوع ظرفیت در نظر میگیرند یکی ظرفیت تجزیه نمک که معرف قدرت رزین آنیونی برای حذف سیلیکا و دی اکسیدکربن است و دیگری قدرت حذف بنیان اسیدهای قوی چون سولفات، کلراید و نیترات اما رزین های آنیونی ضعیف قابلیت جذب آنیون اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک، کلریدریک اسید و نیتریک اسید را دارد مواد آلی که توسط رزین های آنیونی قوی حذف می شوند، نه فقط سایت های فعال با ارزش رزین را اشغال می کنند بلکه گاهی با انجام واکنش عملاً ماهیت رزین را تغییر می دهند.

ویژگی های رزین های آنیونی

رزین های حاوی آنیون های قابل تبادل، به عنوان رزین های آنیونی شناخته و به دو دسته عمده رزین انیونی قوی و رزین انیونی ضعیف تقسیم می شوند. رزین های آنیونی یون هایی با بار منفی را جذب میکنند. همچنین این رزین ها میتوانند بازهای بشدت قوی یا ضعیف باشند. رزین های آنیونی بازی قوی در PH وسیع تری میتواند بار منفی را حفظ کند در حالی که رزین انیونی بازی ضعیف در سطوح pH بالاتری خنثی میشود.

بازسازی رزین ها عموما توسط یک محلول بازی مانند هیدروکسید سدیم اتفاق می افتد که این ماده احیا کننده(محلول هیدروکسید سدیم) از میان رزین عبور داده میشود تا یون های منفی در دام این محلول افتاده و از محفظه خارج شوند و با اینکار مجدد رزین دارای ظرفیت تبادل یونی میشود.از کاربردهای رزین آنیونی میتوان به فرایند های جداسازی ، تصفیه و رفع آلودگی های مختلف اشاره کرد. رزین آنیونی دارای دو نوع قوی و ضعیف می باشد که در ادامه معرفی شده است.

رزین آنیونی قوی: از این نوع رزین ها برای دمینرالیزاسیون ، دالکالیزاسیون ، دسیلیکاسیون و از بین بردن مواد آلی دیگر نظیر TOC ها استفاده میشود. این رزین ها به اندازه ای قوی هستند تا اسیدهای قوی و ضعیف (کربن و اسید سیلیسیک) حذف کنند.

رزین آنیونی ضعیف: این نوع رزین ها اغلب همراه با رزین های آنیونی قوی برای دمینرالیزسیون ترکیب میشوند زیرا فقط انیون های قوی تر مانند کلرید و سولفات را حذف میکنند و قادر به حذف انیون های اسیدهای ضعیف مانند دی اکسید کربن و سیلیس نیستند.

5/5 - (1 امتیاز)
niazmande

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رزین آنیونی و خرید رزین اصل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *