نیازمندی

آنتی اسکالانت

وبلاگ

۴ آذر ۱۴۰۱ 215 بازدید
نیازمندی
آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت

مواد شیمیایی هستند که به آب ورودی قبل از دستگاه RO اضافه میشوند تا مانع از رسوب گذاری روی غشای ممبران گردند.
آنتی اسکالانت

 

آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب صنعتی به منزله خون در رگ های یک موجود زنده می باشد .به دلیل اینکه مهم ترین هدف در بهره برداری صحیح از دستگاه تصفیه آب بالا نگه داشتن عمر مفید ممبران می باشد و تنها عامل بازدارنده از ایجاد رسوب روی سطح ممبران استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب می باشد لذا انتخاب یک آنتی اسکالانت با کیفیت بالا خیلی می تواند در نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی به ما کمک نماید و اما مشکلاتی که می تواند این رسوبات موجود بر روی ممبران به وجود آورد عبارت است از: 1.برخورد کریستال های رسوب به ممبران که باعث بازشدن منفذ های ریز ممبران می شود 2.کاهش فشار آب و افزایش هدر رفت انرژی و هزینه های نگهداری سیستم 3.پایین بودن راندمان سیستم 4.افت محسوس آب تولید ممبران

بخاطر وجود نمک های حل شده در آب ورودی به دستگاه تصفیه آب به سبک اسمز معکوس و آب شیرین کن که باعث به وجود آوردن گرفتگی و رسوب در روزنه های میکرونی پلی آمید ممبرین های اسمز معکوس , اصطلاحاً پدیده scalingایجاد می شود. از آن دست موادی که بر پوسته پلی آمید ( ممبرین) رسوب ایجاد می کند، باید به کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) توجه نمود.

رسوبات سیلیکا (SiO₂) و فلوراید کلسیم (CaF) کمتر رایج هستند اما دردسر سازند. برای ممانعت این نمک های حل شده بر روی ممبرین به آب وارده به سیستم RO آنتی اسکالانت Antiscalant اضافه می شود عیوب به کارگیری از آنتی اسکالانت بی کیفیت باعث کم شدن گنجایش تولید ،زیاد شدن مقدار نمک های حل شده در آب تولید TDS خروجی تولید، بالا رفتن فشار بر پمپ های طبقاتی و کم شدن طول عمر پمپ و افزایش برق مصرف شده به دلیل افزایش مقدار آمپر ، کثرت در شستن ممیران نشات گرفته از مسدود شدن و در اخر کم شدن طول عمر در ممبران ها و عوض شدن زود هنگام آن می شود آنتی اسکالانت ارائه شده توسط شرکت های معتبر در اقسام گوناگون برای هدایت در دستگاه های اسمز معکوس با آب ورودی لب شور و دستگاه اسمز معوس با آب ورودی دریایی و اقسام آنالیزهای ورودی آب رسیدگی و به مشتریان گرامی عرضه می شود

مقدار استفاده ، کارکرد و کارایی آنتی اسکالانت با اهمیت به نرم‌افزار های شرکت عامل و همچنین کیفیت آب ورودی (لب شور – دریایی ) به دستگاه های اسمز معکوس اندازه گیری می شود

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت ها و مواد ضد رسوب به مواد شیمیایی گفته می شود که به آب ورودی قبل از اینکه وارد دستگاه RO بشود تزریق و اضافه می کنند تا بدین ترتیب میزان رسوب گذاری آب ورودی بر روی غشاهای فیلتر ممبران در آب شیرین کن کاهش پیدا کند.

ویژگی ها و خصوصیات آنتی اسکالانت

روش عملکرد این ماده به این شکل است، که وقتی در دستگاه تصفیه آب مواد و املاحی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرونیوم و … انباشته شده و باعث واکنشهای قلیایی و ته نشین شدن یونهای فلزی محلول در آب می شوند، وارد عمل شده و رسوبات را کاهش می دهد.

انواع آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت براساس نوع آب منطقه به دو دسته تقسیم می شود:

  • آنتی آسکالانت اسیدی
  • آنتی اسکالانت قلیایی

جهت انتخاب آنتی اسکالانت بایستی به آنالیز و آزمایش آب منطقه پرداخت تا متناسب با نوع آب از محلول ضد رسوب استفاده کرد. این ماده برای از بین بردن جامدات موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرد. ذرات درشت با تجمعشان باعث انعقاد در آب می شوند اما ذرات ریز در آب به خاطر بار الکتریکی که دارند، انعقاد جداشدن بار را تسهیل می کند و باعث می شود تا ذرات منعقد و حل شوند.

آنتی اسکالانت و یا ضد رسوب چیست؟

آنتی اسکالانت و یا ضد رسوب ها یکی از انواع مواد شیمیایی بوده که در صنعت آب و فاضلاب برای جلوگیری از ماندگاری رسوب ها در دستگاه های آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا علاوه ارائه نکاتی در مورد فروش مواد شیمیایی ،در مورد یکی از مهمترین این مواد یعنی آنتی اسکالانت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

فروش مواد شیمیایی

صنعت مواد شیمیایی در بازارهای متعدد و در سراسر جهان یکی از پررونق ترین صنایع به شمار می‌آید. تقاضای بالایی که در داخل و حتی در خارج از کشور برای فروش ماده شیمیایی وجود دارد، فرصت های بسیار خوبی را در اختیار صاحبان این صنعت قرار داده است.

ما نیز در کشورمان ایران دارای شرکتها و کارخانجات معتبری هستیم که به تولید این مواد شیمیایی می پردازند و این شرکتها با استفاده از دستگاه های مدرن دنیا توانسته اند، بخش زیادی از تولیدات داخلی را تامین کرده و حتی به دلیل استانداردهای بالای مواد تولید شده، این مواد را برای استفاده در صنایع مختلف به سایر کشورها نیز صادر کنند

شرکت شیمیایی بوعلی سینا یکی از بزرگترین واردکنندگان آنتی اسکالانت در کشور می باشد.

شما میتوانید برای استعلام قیمت و خرید آنتی اسکالانت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس ☎️ : 0218850238902188748404
تلفن همراه 📞 : 0912321365709128098493

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *