نیازمندی
نیازمندی

همه چیز درباره‌ی پلی آلومینیوم کلراید

همه چیز در مورد پلی آلومینیوم کلرید

از جمله منعقد کننده های موجود در بازار و صنعت، پلی آلومینیوم کلراید که به اختصار PAC نیز نامیده می شود، منعقد کننده پلیمری و معدنی (معدنی) با راندمان بالا در صنعت تصفیه است.

خواص فیزیکی و شیمیایی پلی آلومینیوم کلرید

فرآیند انعقاد جایگاه ویژه ای در فرآیند تصفیه دارد. تا همین اواخر، سولفات آلومینیوم و کلروفرم رایج ترین منعقد کننده های اولیه بودند که در تصفیه آب برای حذف کدورت استفاده می شدند. اما در سال های اخیر با پیدایش پلی آلومینیوم کلراید (پلی آلومینیوم کلراید) که پودری زرد رنگ است، استفاده از این ماده در صنعت تصفیه و به عنوان منعقد کننده در طیف وسیعی از آب آشامیدنی، پساب و فاضلاب افزایش چشمگیری یافته است. فرآیندهای تصفیه پساب های صنعتی به حدی یافت می شود که در بسیاری از موارد به عنوان جایگزینی برای دو منعقد کننده قدیمی، سولفات آلومینیوم و کلروفریک استفاده می شود. این ماده علاوه بر کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا، کانادا، چین، ایتالیا، فرانسه و انگلیس توانسته است جای خود را به عنوان یک منعقد کننده کارآمد در بسیاری از صنایع ایران باز کند. از مزایای پلی آلومینیوم کلراید (PAC) نسبت به سایر منعقد کننده ها می توان به خلوص بالای مواد، وزن مولکولی بالا و خاصیت انعقادی بالا اشاره کرد.

محدوده عملکرد کلی پلی آلومینیوم کلراید بین PH (pH 5-9) است، اما بهترین محدوده عملکرد آن بین 6.5 تا 7.6 (PH خنثی) است. این ماده از طریق تولید یون های هیدروکسیل و پلیمرهای آنیونی چند ظرفیتی باعث تشکیل مولکول های معدنی الکتریکی و درشت مولکول های بزرگ در آب می شود.

طرز تهیه پلی آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلرید یا کلرید آلومینیوم هیدراته از نظر ترکیب شیمیایی یک پلیمر معدنی است که مونومر آن کمپلکس دو هسته ای آلومینیوم است. برای تهیه پلی آلومینیوم کلراید لازم است که هیدروکسید آلومینیوم و اسید کلریدریک با هم واکنش داده شود تا محصول به دست آمده PAC و آب باشد. همانطور که در واکنش زیر ذکر شد:

2Al(OH)3+n HCl → Al2(OH)nCl6-n + H2O

پلی آلومینیوم کلراید به دو صورت جامد و مایع موجود است. در حالت جامد به صورت پودر یا کریستال و رنگ آن از سفید شیری تا زرد پررنگ در درجات مختلف می باشد.

کاربردهای پلی آلومینیوم کلراید

یکی از کاربردهای اصلی و گسترده پلی آلومینیوم کلراید را می توان در صنعت تصفیه آب نام برد که در آن به عنوان منعقد کننده کلوئیدهای آلی و معدنی به منظور ته نشینی کلوئیدها و ذرات معلق، مواد آلی، یون های فلزی، فسفات ها، سمی استفاده می شود. فلزات و مواد رنگی و غیره استفاده می شود. آلومینیوم موجود در این ترکیب، پایداری سوسپانسیون‌های کلوئیدی را مختل می‌کند و منجر به تشکیل توده‌های بزرگ‌تری از ذرات می‌شود که می‌توانند با ته نشینی، غوطه‌وری یا فیلتر کردن از سیستم حذف شوند.
از این ماده می توان برای تصفیه آب در ابعاد و مکان های مختلف استفاده کرد. کاربردهای اصلی PAC در زمینه تصفیه و سایر زمینه ها شامل یکی از دسته بندی های زیر است:

1- شفاف سازی و ته نشینی در موارد زیر:
• آب رودخانه ها، دریاچه ها و منابع آب زیرزمینی
• آب صنعتی و آب در گردش (Recycling Water) صنایع
• فاضلاب های بهداشتی و صنعتی
• در صنایع رنگرزی و چاپ، صنایع چرم، نوشابه سازی، صنایع تبدیلی گوشت، ریخته گری، معدن، زغال شویی، داروسازی، کاغذ سازی و صنایع سلولزی.
تصفیه آب و فاضلاب حاوی فلوئور
2- بازیافت زغال سنگ از پساب زغالشویی
3- بازسازی کائولن از پساب شستشوی کارخانه های کاشی و سرامیک
4- در صنایع سلولزی ساخت خمیر و کاغذ، محصولات بهداشتی و دستمال کاغذی.
5- در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای جداسازی نفت و فلزات سنگین
6- برگشت و تصفیه آب در کارخانه های کاشی و سرامیک و سنگ

 

خرید پلی آلومینیوم کلراید

شرکت شیمیایی بوعلی سینا یکی از بزرگترین واردکنندگان پلی آلومینیوم کلراید در کشور می باشد.

شما میتوانید برای استعلام قیمت و خرید پلی آلومینیوم کلراید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس ☎️ : 0218850238902188748404
تلفن همراه 📞 : 0912321365709128098493

 

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *